У
зв’язку із відкритим
воєнним нападом Росії на Україну, розпочатим 24 лютого 2022 року, ми з Вами маємо знати план дій під час «ТРИВОЖНОЇ
СИРЕНИ»
ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ,
ЯКЩО ВИ ПОЧУЛИ ЗВУКИ ТРИВОЖНОЇ СИРЕНИ!
Звуки сирен, переривчасті гудки
підприємств або звуки гучномовця, що тривають протягом кількох хвилин, це
означає попереджувальний сигнал — «Увага всім»!
Оповіщення населення під час загрози чи виникнення
надзвичайної ситуації проводиться сигналом «Увага всім». Якщо ви почули звуки сирен, переривчасті гудки
підприємств або звуки гучномовця, що тривають протягом кількох хвилин, це
означає попереджувальний сигнал — «Увага всім».
Після сирени, є три розвитки подій:
•
залишатись вдома, •
спускатись в найближче укриття, •
евакуйовуватися. Під
час розвитку всіх цих подій, нам потрібно керувати своїми емоціями та зберігати спокій.
11. Не відходьте далеко від будинку і не впускайте в квартиру незнайомих людей у відсутності дорослих.
12. Не грайтеся з бродячими собаками і кішками. Мийте руки після ігор перед обідом.
13. У вільний час грайтесь у дворі на дитячому майданчику.
14. Дотримуйтесь відповідних правил поведінки в громадських місцях.
15. Не використовуй піротехнічні засоби – це небезпечно!
16. Не використовуй відкритий вогонь (свічки, бенгальські вогні тощо) у приміщеннях – це може призвести до пожежі!
17. Для прогулянки вдягайся зручно і тепло, щоб не застудитися.
Увага! Під час канікул відповідальність за життя та здоров’я дітей несуть батьки
Дорогі учні!
З першим днем навчального року! З Днем знань! Скоро ти знову повернешся вже за рідну парту, відкриєш новенькі підручники і дізнаєшся багато нового і цікавого. Нехай новий навчальний рік подарує тобі тільки світлі спогади, тільки добрих друзів, а найголовніше — тільки відмінні оцінки! З святом!
Правила поведінки дітей під час літніх канікул
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ
ПОШИРЕННЮ COVID-19
·При перших симптомах респіраторних захворювань (підвищеній температурі,
появі кашлю, нежитю або ускладненні дихання) потрібно негайно звернутися за
медичною допомогою та обов’язково зателефонувати сімейному лікарю.
·Амбулаторне (домашнє) лікування суворо заборонено у разі, якщо людина
перебуває у групі ризику або має такі симптоми: утруднене дихання,
кровохаркання, нудоту, ядуху, блювання, сплутаність свідомості.
·Необхідно частіше провітрювати приміщення. Доступ чистого повітря
перешкоджає розповсюдженню вірусів.
·Усі поверхні: дверні ручки, стільниці, клавіатуру тощо – потрібно регулярно
протирати дезінфікційним засобом.
·Потрібно регулярно мити руки з милом протягом 30–40 секунд або обробляти їх
спиртовмісним засобом.
·У громадських місцях носити маску або респіратор, намагатися не чіпати
руками очі, ніс, рот.
·Потрібно отримуватись правил респіраторної гігієни: під час кашлю або
чхання прикривати рот і ніс серветкою або згином ліктя; використану серветку
відразу викидати у контейнер для сміття.
·Дотримуватися звичайних правил гігієни в продуктових магазинах, де
продаються м'ясо, риба, інші продукти тваринного походження.
·Не вживати в їжу сирі продукти тваринного походження (м'ясо, птицю, рибу,
яйця) або ті продукти, які не пройшли належну термічну обробку.
·Варто уникати будь-яких контактів з тваринами (бродячими котами, собаками,
птахами, гризунами, кажанами).
·Необхідно дотримуватись дистанції: триматися від людей на відстані мінімум
1,5–2 метра, особливо якщо у них кашель, нежить, підвищена температура.
·Обов’язково пройти лабораторне дослідження, якщо мали контакт з людиною,
хворою на COVID – 19.
ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ,
ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ
·Заборонено брати з собою вогненебезпечні предмети, які можуть спричинити
пожежу (запальнички, сірники, петарди, бенгальські вогні, феєрверки, цигарки,
легкозаймисті речовини, вогнезаймисту рідину тощо).
·Використовувати газову плиту вдома слід тільки зі спеціалізованим
електричним приладом для вмикання і під наглядом дорослих.
·У жодному разі не можна брати на вулиці чи в іншому місці незнайомі чи чужі
предмети, зокрема побутову техніку, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших
установах – це може призвести до надзвичайної ситуації.
·Користуватися електроприладами тільки сухими руками і у присутності
батьків. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, її
іскріння, слід негайно повідомити дорослих.
·Не збиратися біля проходів у громадських установах, на входах та виходах, у
приміщеннях вестибюлю.
·У разі пожежної небезпеки: наявності вогню, іскріння, диму потрібно
негайно вийти на повітря (за двері, на балкон) та покликати на допомогу. Також
необхідно подзвонити у службу пожежної охорони за номером 101, назвати своє
ім’я, прізвище, коротко описати ситуацію (наявність вогню, диму, кількість
людей у приміщенні) також свій номер телефону.
·При появі запаху газу у приміщенні у жодному разі не вмикати електроприлади,
не користуватися стаціонарним чи мобільним телефоном, відчинити вікна, двері,
перевірити приміщення, вимкнути газову плиту, якщо вона була ввімкнена та вийти
з приміщення; покликати на допомогу дорослих, негайно повідомити у газову
службу за номером 104 чи у пожежну охорону 101; назвати своє ім’я, прізвище,
коротко описати ситуацію й залишити свій номер телефону.
ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ
·Необхідно рухатися тротуарами і пішохідними доріжками з правого боку.
·За межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини,
обов’язково йти назустріч руху транспортних засобів.
·Необхідно користуватись виключно пішохідними переходами, зокрема підземними
і наземними.
·У місцях із регулюваними рухами слід керуватися тільки сигналами регулювальника
чи світлофора.
·Необхідно виходити на проїжджу частину позаду транспортних засобів,
упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби.
·Чекати на транспортний засіб потрібно тільки на посадкових майданчиках
(зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху.
·На трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, можна
виходити на проїжджу частину лише з боку дверей і тільки після зупинки трамвая.
·У разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком
червоного або синього кольору чи спеціальним звуковим сигналом, потрібно
утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її.
·Категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній
або поблизу неї ігри.
·Водіям велосипедів заборонено: керувати транспортом з несправним гальмом і
звуковим сигналом, у темну пору доби; рухатися автомагістралями, коли поряд є
велосипедна доріжка; рухатися тротуарами і пішохідними доріжками; їздити, не
тримаючись за кермо, та знімати ноги з педалей; перевозити пасажирів;
буксирувати інші транспортні засоби.
·Заборонено виїжджати на проїжджу частину на інших засобах для катання
(скейтборд, самокат, ролики тощо); обирати місце для катання слід на дитячих
майданчиках.
·Учні повинні виконувати зазначені правила, а також інші Правила дорожнього
руху України, із якими вони ознайомилися на уроках основ здоров’я, виховних
годинах, інших навчальних спеціалізованих установах освіти, на предметних
уроках.
·Дітям заборонено перебувати поблизу залізничних колій без супроводу
дорослих.
·Учні, які користуються транспортним засобом, повинні сидіти або стояти
тільки у призначених для цього місцях, тримаючись за поручні або інші
пристосування.
ПРОФІЛАКТИКА ШЛУНКОВО-КИШКОВИХ
ЗАХВОРЮВАНЬ
Для попередження
кишкових інфекцій, які ще влучно називають хворобами «брудних рук», необхідно
дотримуватись простих і доступних кожному правил:
·Насамперед мити руки перед вживанням їжі, після туалету та приходу з
вулиці.
·Вживати у їжу тільки ретельно миті овочі, фрукти, ягоди.
·Не купувати у випадкових осіб на стихійних ринках, в антисанітарних умовах,
молочні та м'ясні продукти.
·Не купувати «з рук» кондитерські кремові вироби, які без належної термічної
обробки та умов виготовлення можуть стати середовищем для життєдіяльності і
накопичення хвороботворних мікроорганізмів.
·М'ясні продукти необхідно варити, смажити до повної готовності, бо достатня
термічна обробка знищує збудників небезпечних хвороб.
·Дбати про чистоту квартир, під'їздів, подвір'я.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОВОДЖЕННЯ З
НЕЗНАЙОМИМИ ЛЮДЬМИ
·Не можна розмовляти чи вступати у контакт з незнайомцями, а особливо – не
можна передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися
представниками поліції. Слід одразу кликати на допомогу й швидко йти до людей.
·Не підходити до автомобілів з незнайомцями, навіть якщо ці люди запитують
дорогу. Потрібно сказати, що не знаєте, і швидко йти геть.
·Перебувати без супроводу дорослих на вулиці дітям до 10-ти років можна до
20:00, до 14-ти років – до 21:00, до 18-ти років – до 22:00.
·Діти мають право не відчиняти дверей дому навіть представникам
правоохоронних органів. Якщо незнайомець запитує, чи скоро прийдуть батьки,
варто повідомити, що вони скоро повернуться, наприклад сказати, що вони у
сусідів, а в цей час зателефонувати їм. Двері незнайомцям не можна відчиняти у
жодному разі.
·Перебувати подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі у
суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що
може призвести до бійки або травми.
·Не заходити у під’їзд, ліфт із незнайомими людьми; одразу кликати на
допомогу, якщо незнайомець здійснює якісь дії щодо вас. Потрідно бути уважними,
озиратися й перевіряти, чи не слідує за вами хтось. Якщо за вами хтось іде,
зупиніться й відійдіть у сторону, щоб потенційний переслідувач пройшов повз
вас.
·Під час перебування на дискотеці слід завчасно попередити батьків, щоб
зустріли вас після закінчення заходу; керуватися загальними правилами етикету й
нормами поведінки, не провокувати оточуючих на агресивну поведінку діями чи
словами. У разі небезпечної ситуації потрібно звертатися до служби охорони
закладу, викликати поліцію за номером 102, зателефонувати батькам.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА РІЧКАХ
І ВОДОЙМАХ
Першою умовою безпечного
відпочинку на воді є вміння плавати. Людина, яка добре плаває, почуває себе на
воді спокійно, упевнено та у разі необхідності може надати допомогу товаришу,
який потрапив у біду.
Навіть той, хто добре плаває, повинен постійно бути обережним, дисциплінованим
і суворо дотримуватись правил поведінки на воді:
·Діти повинні купатися виключно під наглядом дорослих.
·Вчитися плавати потрібно під керівництвом інструктора або батьків.
·Не купайтеся i не пірнайте у незнайомих місцях.
·Не можна запливати за обмежувальні знаки.
·Слід дуже обережно поводитися на надувних матрацах та іграшках, особливо
коли є вітер або сильна течія.
·Якщо підхопила течія, варто не панікувати, а просто пливти за течією,
поступово i плавно повертаючи до берега.
·Не купайтеся в холодній воді, щоб не сталося переохолодження, оптимальний
період перебування у воді – 20-30 хв.
·Без потреби не подавайте сигналів про допомогу.
·Не підпливайте до коловоротів, пароплавів i катерів.
·Не стрибати головою вниз у місцях, глибина яких невідома.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В УМОВАХ
ПІДВИЩЕННЯ ТЕМПЕРАТУРИ ПОВІТРЯ
·Не слід проводити багато часу на відкритому сонці, коли воно особливо
активно (з 12:00 до 17:00 годин), якщо довелося вийти вдень у спеку –
намагатеся перебувати в тіні.
·Під час виходу на вулицю не забувати надіти головний убір.
·Літній одяг має бути легким і лише з натуральних тканин (бавовна, льон).
·Потрібно пити достатню кількість рідини (не менше 2-х літрів води на день),
краще відмовитись від газованих напоїв.
·За можливості уникати фізичних навантажень (у спеку) і задушливих приміщень
(у будь-який час)
З Днем Соборності України
Сьогодні, 22 січня, в день проголошення в 1919 році акту Злуки Української Народної Республіки і Західно-Української Народної Республіки, відзначається День Соборності України.
Офіційно свято було встановлено в 1999 році указом Леоніда Кучми. 22 січня також є датою інших пам'ятних подій української історії. У 1918 році в цей день була оголошена незалежність Української Народної Республіки. А роком пізніше в цей же день відбулося об'єднання УНР і ЗУНР. У 1990 це свято відзначили акцією "живий ланцюг" - мільйони людей від Києва до Львова взялися за руки, відзначаючи День Соборності.
Увага! Зимові канікули!
“Пам’ять
про війну як застереження від її повторення”.
8 травня - День пам’яті
та примирення. Цей день - є днем жалоби за всіма
загиблими під час Другої світової війни та покликаний бути нагадуванням втрат
та жахіть війни.
В пам'ять про події та
Перемогу згадаємо сторінки Другої світової війни…
Історична довідка
Друга світова війна – глобальний військовий
конфлікт в історії планети та причина найбільших трагедій ХХ століття. У ньому
взяло участь 80 % людства, загинуло від 50 до 85 мільйонів людей, бойові дії
вели 2/3 існуючих на той момент держав.
Війна розпочалася 1 вересня 1939 року із вторгнення
військ нацистської Німеччини до Польщі, а завершилася 2 вересня 1945 року
беззастережною капітуляцією Японії.
Під час
війни були здійснені найбільші в історії злочини проти людства, а також вперше
і востаннє застосовано атомну зброю. До армій ворогуючих сторін було залучено
понад 110 млн чоловіків та жінок. За результатами війни було створено ООН
(Україна – один із засновників) та сформовано сучасну систему міжнародних
відносин.
Друга світова війна для України розпочалася 1
вересня 1939 року із німецьким вторгненням в Польщу. 110-120 тис. українців у
лавах Війська Польського розпочали
світову боротьбу проти нацизму, 8 тис. з них загинуло протягом місяця війни.
Також 1 вересня Люфтваффе бомбардувало Львів та інші західноукраїнські міста,
що тоді перебували у складі Польщі. Між 12 та 22 вересня Львів пережив подвійну
облогу: із заходу – нацистськими військами, зі сходу – радянськими. СРСР
вступив в Другу світову війну 17 вересня 1939 року на боці нацистської
Німеччини. Цього дня Червона армія перейшла тодішній радянсько-польський кордон
- на допомогу німецькій - та окупувала Західну Україну та Західну Білорусь.
Дорогою ціною заплатив український народ за участь у
найстрашнішій за всю світову історію війні. Не щезне в пам'яті людській, не йде
в забуття великий подвиг і велика трагедія нашого народу - його битва, його
перемога над фашистами. Можна по-різному ставиться до війни, по-різному її
називати, але хіба можна забути тих, хто віддав своє життя для щастя інших.
Україна зазнала
великих втрат серед цивільного населення. Протягом Другої світової загинули
близько 4 млн українських військових, більше 5 млн – жертви серед мирного
населення. Мільйони людей залишилися без домівок, десятки тисяч дітей втратили
батьків. Важко знайти
родину в Україні, яка б не оплакувала
рідних, полеглих на полях кривавих боїв.
А скільки матерів, сестер, коханих чекали і не
дочекалися своїх синів, братів, чоловіків. У народі надаремно кажуть, що час не
владний над материнським горем. І скільки б не минуло років і десятиліть від
того недільного ранку, коли пролунало страшне слово "війна", вони
ніколи не принесуть спокою матерям, діти яких віддали найдорожче – життя.
Україна зазнала надзвичайних втрат внаслідок війни. Під час бойових дій та в полоні загинуло 3-4 млн військових, підпільників і цивільних, 4-5 млн цивільних загинуло через окупаційний терор та голод в тилу. До 5
млн жителів були евакуйовані або примусово вивезені до Німеччини, частина з
яких не повернулася. Загалом безповоротні втрати України (українців та інших
народів) становили 8-10 млн осіб.
Війна нагадує про
себе тисячами обелісків і братських могил. Вони- святиня нашої пам’яті
Мільйони людей забрала Друга світова
війна. Це важко усвідомити. Смерть однієї людини - це трагедія. А коли
мільйони... Загиблим не болить. У живих продовжують кровоточити рани: у
ветеранів, які втратили своїх друзів-однополчан, рідних і близьких, душі, які
простріляні похоронками, у рано посивілих дітей війни, які не побачили своїх
батьків і пережили пекло окупації.
Символ
Дня пам’яті та примирення– червоний мак та гасло – “1939-1945. Ніколи знову”.
Червоний мак як символ пам’яті жертв війни вперше
використано в Україні на заходах, приурочених до річниці завершення Другої
світової війни у 2014 році.
Ми пам'ятаємо,
яким страшним лихом для українців була Друга світова війна. Пам'ятаємо, що
агресора зупинили спільними зусиллями Об'єднані Нації. Пам'ятаємо: той, хто
захищає свою землю, завжди перемагає. Ця пам'ять робить нас сильнішими.
З березня 2014 року наша країна знаходиться в стані
неоголошеної війни. Багато страждань випало на долю нашого народу за цей час,
але він проявив свій незламний дух.
Сьогодні на Сході України йдуть
військові дії, точаться криваві бої. Там вирішується доля і майбутнє України.
Сили АТО намагаються протистояти терористам. На полі битви - захисники, мужні,
сміливі, хоробрі. Не шкодуючи власного життя, захищають неньку Україну. Це
лікарі, які повертають поранених в АТО до життя, це - волонтери, на плечах яких
тримається наша армія.
Жива пам’ять про такі події є застереженням для
будь-якої країни, наочним аргументом на користь збереження незалежності,
громадянського миру, єдності та злагоди у суспільстві.
5 травня світова спільнота відзначає Всесвітній день гігієни рук, що покликаний нагадати людям про важливість чистоти рук, особливо під час пандемії
ЧОРНОБИЛЬСЬКА ТРАГЕДІЯ
УРОК
ПАМ’ЯТІ
присвячений річниці аварії на Чорнобильській АЕС
Мета.Розширити знання дітей про Чорнобильську
трагедію, наголосити про потенційну небезпеку радіації для усього живого,
розповісти про ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, показати, що чужої біди немає. Вчити
застосовувати у повсякденному житті елементарні
радіаційно-гігієнічні навички. Виховувати любов до рідного краю, природи;
виховувати у дітей людяність, доброту та згуртованість
Слово вчителя
26 квітня 2020 року виповнюється 34 років з дня найстрашнішої за наслідками катастрофи минулого
тисячоліття. Чотири букви – ЧАЕС – стали символом трагедії, яка доторкнулася до
мільйонів людей, накрила їх крилом безжалісної радіації, перетворюючи свої
жертви в безпомічних людей.
Передісторія катастрофи
Відкриття
радіоактивного розпаду атомів, якій супроводжується виділенням ядерної енергії,
стало початком переходу людства до атомного віку. Але ядерна енергія, яка
виявилась, несла людству небезпечні біди.
Серед усіх
трагедій, які пережило людство, чорнобильська катастрофа не має аналогів за
масштабами рукотворного забруднення екологічної сфери, негативного впливу на
здоров’я, психіку людей, їх соціальні, економічні і побутові умови життя.
26 квітня 1986 року...
Була весна – квітуча, напоєна запахами
землі і нового життя. Ніхто не здогадувався, що ця весна назавжди чорними
літерами буде вписана в історію нашого народу і людства, що про невелике місто
Чорнобиль дізнається весь світ.
Уривок з хронології подій:
1 год. 23 хв. 44 сек. Потужність реактора
різко збільшилася і приблизно в 100 разів перевищила проектну.
1 год. 23 хв. 45 сек. Твели почали
руйнуватися. У паливних каналах створився високий тиск.
1 год. 23 хв. 49 сек. Паливні канали стали руйнуватися.
1 год. 23 хв. Пішло два вибухи. Перший –через гримучу суміш, що утворилася в результаті розкладання водяної пари.
Другий був викликаний розширенням пар
палива. Вибухи викинули палі даху четвертого блоку. У реактор проникнув
повітря. Повітря реагувало з графітовими стрижнями, утворило оксид вуглецю II
(чадний газ). Цей газ спалахнув, почалася пожежа...
Чорнобиль,за цим словом постає безодня людських трагедій, подвиг і
безсилля,пам'ять і забуття і наш довічний біль…
Чорнобиль …перші радіоактивні викиди помітив американський супутник, але тривогу
через добу підняли шведи, зафіксувавши радіоактивні опади, згодом подібні
повідомлення почали надходити з Європи, далі з Африки, Азії, Америки потім всі
зрозуміли сталася світова катастрофа…
Жодна подія після
Другої світової війни незачепила за живе стільки людей у Європі, як вибух 4-го реактора Чорнобильської АЕС.
“Таймс”, квітень
1987 року
В ту
суботню ніч 26 квітня першим вступив у битву з атомним вогнем склад караулу
воєнізованої пожежної частини № 2, який здійснював охорону ЧАЕС. Через 20 хвилин їм на допомогу прийшов
командир воєнізованої пожежної частини Леонід Телятников. Він згодом напише:
«...зруйновано апаратне відділення. Горить покриття блоку на висоті від 12 до
71,5 метра. По зовнішній драбині я піднявся на дах машинного залу. Хлопці
чаділи від їдкого диму, чоботи вгрузали в кип'ячий бітум»
В таких, надекстремальних умовах
вступали в боротьбу з атомною трагедією десятки і сотні тисяч людей. Ось як про
цю небезпеку писала газета «Правда»: «Не більше півтори хвилини можна працювати
на даху, де розкидані сильні джерела випромінювання… Ні один механізм, ні
найбільш досконалий робот не в змозі діяти тут – «вони зходять з глузду».Кожні 60
секунд чувся звук срени ,який
свідчив про закінчення чергової зміни. І ось
ідуть добровольці… Повільно, ой як повільно тягнуться секунди, і ми стаємо
свідками того, як народжується подвиг.»
Трагедія і подвиг Чорнобиля сколихнули світ, викликали до
життя хвилю милосердя, бажання мільйонів людей допомогти перебороти спільну
біду. В район горя вдень і
вночі прибували робітники, інженери, вчені, спеціалісти різних галузей
народного господарства, співробітники органів внутрішніх справ, державної
безпеки, прокуратури, воїни армії.
Реактор четвертого енергоблоку Чорнобильської АЕС був
цілком зруйнований вибухами, що зірвали дах будинку реактора і привели до
викиду великого обсягу уранового палива й інших радіоактивних матеріалів у
навколишнє середовище. Залишки реактора в даний час знаходяться усередині
великої конструкції, відомої як "укриття" чи "саркофаг",
побудованої через декілька місяців після аварії.
Драматизм
чорнобильської катастрофи не піддається ніякому виміру. Ядерному удару
зазнавалися все нові території, небезпека радіоактивного ураження загрожувала
масам людей. всьому живому. Завжди мудра природа зі своїми самозахисними
функціями на цей раз ніби втратила пильність, послабила свій імунітет. Потужні
вітряні потоки, що утворилися саме в цей час у чорнобильському районі,
підхопили радіаційний циклон і він смертельним вихром пронісся над Україною,
Білорусією, Литвою, Латвією, Польщею, Швецією, Норвегією, потім він погнав
ядерні хмари в Німеччину, Нідерланди та Бельгію. Зловісні вибухи на 4-му
реакторі посіяли атомну бурю і розкидали радіацію по різних напрямках і
концентраціях.
Радіоактивний цезій відклався на ґрунті, у тому числі на
сільськогосподарських і лісових угіддях. У зв'язку з цим в початковий період
багато сільськогосподарських і лісових продуктів були сильно забруднені.
Ніхто
ніколи не буде знати, скільки людей загинуло від радіаційного опромінення. А
скільки їх ще буде? Міністерство охорони здоров'я у квітні 1995 року дало
інформацію, що в Україні внаслідок вибуху померло 125 тисяч людей, зросли
захворювання на рак, серцеві недуги. Найчастіше хворіють ліквідатори. Прип'ять і Чорнобиль стали мертвими
містами. А Україну оголошено зоною екологічного лиха.
Зона відчуження - саме так
називають територію, куди практично не ступала нога людини майже 20 років.
Але не так давно Чорнобиль –
територія майже в 2,5 тисячі квадратних кілометрів – стала відкритою для
туристів, тепер кожен може на власні очі побачити те про що міг почути в
засобах масової інформації, від батьків, дідусів та бабусь. Кожна людина яка
колись тут проживала може потрапити в місто свого дитинства та згадати минуле.
Головне,
що буде важливим для нас не тільки сьогодні, але й завжди, – це людина. Людина, яка пройшла випробування
найстрашнішим варіантом майбутнього, – Чорнобиль дав нам сумну можливість
«приміряти» на себе ядерну катастрофу.
Про це –
про уроки людяності й уроках для людства – треба пам'ятати завжди!
Небезпека чекає
нас в інтернеті навіть у звичайних, на наш погляд, життєвих ситуаціях. Прогрес
- явище різнобічне, яке разом з користю і розвитком несе нові ризики та
проблеми. Один із прикладів такої проблеми - кібербулінг. Це досить нове
поняття для нашої країни, воно прийшло до нас із Заходу разом із чатами і
соціальними мережами.
Історія та
походження терміну «кібербулінг»
У нашу мову прийшло багато слів іноземного
походження, які зручно використовувати для позначення новітніх явищ. Одне із
таких слів «кібер- буллінг». Походить з англійської мови, створено від двох
слів: кібер (позначає віртуальне,опосередковане комп ’ютером середовище) і
буллінг (походить від англ. bull - бик,бугай,
а в переносному
значенні - дуже
велика, сильна чи
агресивна персона; і позначає процес лютого, завзятого нападу;
близькі за смислом дієслова українською мовою - роз ’ятрювати, задирати,
прискіпуватися, провокувати, дошкуляти,тероризувати, цькувати та ін.).
В українській мові найближчий аналог -сленгове
слово «бикувати», що включає смисловий відтінок тупості, обмеженості,
незграбності, неоковирності.Кібербулінг іще перекладають як кіберзалякування
Одна з перших добре
відомих ілюстрацій кібербуллінгу починалась як забавка, коли 2002 р. американський підліток ГісланРаза,
граючись, створив відео самого себе на основі сцени із фільму «Зоряні війни»,
де замість меча використовував бейсбольну биту. Нажаль, однокласники без
дозволу і відома хлопця розмістили це відео в Інтернеті, де
його побачили мільйони людей. Далі ця подія отримала неочікуваний розвиток - у
2004 р. було створено спеціальний сайт із цим та похідними відеороликами,
спецефектами та музикою з фільму, який зібрав більше 76 мільйонів користувачів,
а відео із зображенням хлопчика стало найбільш завантажуваним файлом 2004 року.
Гіслан отримав ярлик «дитина зоряних війн» і це настільки змінило його стосунки
в школі, що батьки змушені були залучати психіатричну допомогу. Вони подали до
суду на батьків тих однокласників, що розмістили відео в Інтернеті, але врешті
конфлікт було врегульовано в позасудовому порядку.
Отже, КІБЕРБУЛІНГ - це
новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити,
принизити людину з використанням інформаційно-
комунікаційних засобів:мобільних телефонів, електронної пошти,
соціальних мереж тощо.
Найпоширеніші типи кібербулінгу
До найпоширенішіших типів кібербулінгу належать:
·Використання особистої інформації.
·Анонімні погрози.
·Переслідування.
·Тролінг і флеймінг.
·Гепіслепінг.
Розглянемо методи кібербулінгу
докладніше.
Використання особистої інформації. «Зламування» поштових
скриньок, серверів, сторінок у соціальнихмережах з метою отримання особистої
інформації про людину та переслідування її.
Анонімні погрози.Кіберхулігани анонімно
посилають листи на адресу електронної пошти своєї жертви з повідомленнями
загрозливого змісту. Іноді ці загрози мають образливий характер з вульгарними
висловами і ненормативною лексикою
Переслідування.Кіберпереслідування
відбуваються за допомогою мобільного зв’язку або електронною поштою. Хулігани
можуть довгий час переслідувати свою жертву, завдаючи брудних образ
принизливого характеру або шантажуючи будь- якими таємними
фактами. Відстежуючи через Інтернет необережних користувачів, переслідувач
отримує інформацію про час, місце і всі необхідні умови здійснення злочину.
Тролінг (trolling — ловля риби на блешню) - розміщення
в інтернеті (на форумах, у блогах тощо) провокаційних повідомлень з метою
викликати флейм, тобто конфлікти між учасниками, взаємні образи
Флеймінг.
Улюблений метод «тролів» (провокаторів) у мережі - флеймінг(від англ. flaming -
пекучий, гарячий, полум ’яний) - обмін короткими гнівними і запальними
репліками між двома чи більше учасниками, використовуючи комунікаційні
технології.
Частіше за все розгортається в
«публічних» місцях Інтернету: на чатах, форумах, у дискусійних групах, інколи
перетворюється в затяжну війну (холіво - від англ.. –свята війна). На перший погляд, флеймінг - це
боротьба між рівними, але в певних умовах вона теж
може перетворитися на
нерівноправний психологічний терор.
Так, неочікуваний випад
може привести жертву до сильних емоційних переживань.
Обмовлення,або
зведення наклепів -
розповсюдження принизливої неправдивої інформації з використанням комп
’ютерних технологій. Це можуть бути і текстові повідомлення і фото, і пісні, які
змальовують жертву в шкідливій, інколи сексуальній манері. Жертвами можуть ставати не тільки
окремі підлітки, трапляється розсилка списків (наприклад), створюються
спеціальні «книги для
критики»,в яких розміщуються жарти про однокласників,
наклепи.Обираються мішені для тренування власної злоби, зливання роздратування, переносу агресії
тощо.
8. Хепіслепінг
(HappySlapping - щасливе ляскання, радісне побиття) - назва походить від
випадків в англійському метро, де підлітки били перехожих, тоді як інші
записували це на камеру мобільного телефону. Тепер ця назва закріпилася за
будь-якими відеороликами з записами реальних сцен насильства. Ці ролики
розміщують в інтернеті, де їх можуть переглядати тисячі людей, без згоди
жертви.
Як
же можна уберегтися від небажаних наслідків користування інтернетом?
1.Кібербулінг небезпечний не менше, ніж знущання у звичному розумінні. І
зачіпає ця проблема не лише дітей та підлітків (безпосередніх учасників), а й дорослих, які
повинні підтримувати і допомагати своїм дітям у такій ситуаціїта запобігати
можливості залякування.
2.Багато дітей, що стали «потенційними жертвами» кібербулінгу, не
витримавши такого психологічного удару, попрощалися з життям.
3.Для того щоб запобігти проблемі кібербулінгу, батькам і нам з Вами змалечку
потрібно навчитись безпечно використовувати комп ’ютер, інтернет та інші
інформаційно-ко-мунікаційні технології.
4.Слід знати про те, що з проблемами, які виникають у віртуальному
просторі, теж потрібно ділитися з батьками і разом їх розв ’язувати.
5.Користувачі інтернету повинні
пам'ятати кілька простих правил безпеки,
6.Всім чим ми займаємся в
Інтернеті відстежується правоохоронними органами та СБУ.
Правила-поради для подолання кібербулінг
1. Не поспішай викидати свій негатив у кіберпростір.
Перш ніж писати і відправляти повідомлення, слід заспокоїтися, вгамувати
злість, образу, гнів.
2.Створюй
власну онлайн-репутацію, не купуйся на ілюзію анонімності.
Хоча кіберпростір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість
завдяки анонімності, існують способи дізнатися, хто стоїть за певним нікнеймом.
І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реального шкоди,
все таємне стає явним. Інтернет фіксує історію, яка складається з публічних дій
учасників і визначає онлайн-репутацію кожного - накопичений образ особистості в
очах інших учасників. Заплямувати цю репутацію легко, виправити - важко.
3.Зберігай підтвердження фактів нападів.
Якщо тебе дуже засмутило повідомлення, картинка, відео тощо, слід негайно
звернутися до батьків по пораду, зберегти або роздрукувати сторінку самостійно,
щоб порадитися з дорослими в зручний час.
4. Ігноруй одиничний негатив.
Одноразові образливі повідомлення
краще ігнорувати - часто кібербулінгвнаслідок такої поведінки зупиняється на
початковій стадії. Досвідчені учасники інтернет дискусій дотримуються правила:
«Найкращий спосіб боротьби з неадекватними - ігнор».
5.Якщо ти став очевидцем кібербулінгу,
правильною поведінкою буде:
а) виступити проти агресора, дати йому зрозуміти, що його дії оцінюються
негативно,
б) підтримати жертву - особисто або
в публічному віртуальному просторі надати їй емоційну підтримку,
в) повідомити дорослим про факт некоректної поведінки в
кіберпросторі.
6.Блокуй агресорів. У програмах обміну
миттєвимиповідомленнями є
можливість блокувати повідомлення з певних адрес. Пауза в
спілкуванні частовідбиває в агресора бажання продовжувати цькування.
7. Не варто ігнорувати агресивні повідомлення, якщо листи
невідомого вам відправника систематично містять погрози або порнографічні
сюжети. У цьому випадку слід скопіювати ці повідомлення і звернутися до
правоохоронців. Питаннями кібербезпеки займаються спеціально створені відділи
міліції, й інтернетхулігана можна знайти й покарати. Якщо образлива інформація
розміщена на сайті, слід зробити запит до адміністратора для її
видалення.
Тема: Права дитини - найвища цінність
Знайдіть права, які дійсно визначено у Конвенції про права дитини:
1.Усі діти мають право на любов і турботу.
2. Кожна дитина має право їсти лише гамбургери, чіпси та
хот-доги
3.Дітей, які добре ставляться до своїх батьків,
ті повинні особливо поважати.
4.Усі діти рівні у своїх правах.
5.Жодна дитина не повинна бути жертвою
насильства чи війни.
6.Кожна дитина може нецензурно висловлюватись,
якщо вона того захоче.
7.Особлива турбота — дітям-інвалідам.
8.Усі діти мають право на повноцінне харчування.
9.Усі діти мають право на відпочинок і
дозвілля.
10.Жодна дитина не повинна мити посуд
11.Усі діти мають право на освіту.
12.Кожна дитина має право користуватися
туалетним папером.
13.Жодна дитина не повинна прибирати власну
кімнату.
14.Особлива турбота - дітям, які перебувають у
конфлікті з законом.
15. Особлива турбота — дітям-біженцям.
16.Діти мають право вільно висловлювати свої
погляди.
17.Кожна дитина має право відмовлятися від обіду.
18.Усі діти мають право на медичну допомогу.
19.Усі діти мають право на вільне спілкування.
20.Діти, які мають брата чи сестру, повинні
отримувати додатковий захист.
21.Особлива турбота — дітям без сімей.
22.Жодну дитину не можна примусово залучити до
праці.
23.Усі діти мають право на інформацію.
24.Жодну дитину не повинно бути принижено чи
ображено.
25.Кожна дитина має право отримувати сніданок у
ліжко.
26.Жодна дитина не повинна бути об'єктом
сексуальних домагань.
27.Кожна дитина має право на свободу совісті,
думки, релігії.
28.Кожна дитина має право безкоштовно
розважатись.
Обов’язки, які повинен виконувати кожен учень
1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так,
як би ми хотіли, щоб ставились до нас.
2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності
кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої
людини.
3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати
їм.
4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до
кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.
5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати
дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.
6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках,
готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.
7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у
суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення
закону.
8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному
висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними
не згодні.
9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи
лікарів у разі потреби.
10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно
висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.
11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.
12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю.
Виконувати всі види обслуговуючої праці.
13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних
джерелах.
1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих.
15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у
суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.
Права
Обов'язки
1. Усі діти мають право на любов і турботу
1. Поважати
і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас
2. Всі діти рівні у своїх правах
2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати
гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати
прав іншої людини
З.Особлива турбота - дітям-інвалідам
3. Бути толерантним до таких людей.
Поважати і допомагати їм
4. Усі діти мають право на повноцінне
харчування
4. Дотримуватись
режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати
працю кухарів
5. Усі діти мають право на відпочинок і
дозвілля
5. Дотримуватись правил моральної етики;
організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим
6. Усі діти мають право на освіту
6. Сумлінно навчатись; активно працювати на
уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання
7. Особлива турбота - дітям, які перебувають
у конфлікті з законом
7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у
суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення
закону
8. Діти мають право вільно висловлювати
свої погляди
8. Поважати своє
оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати
своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні
9. Всі діти мають
право на медичну допомогу
9. Цінувати і дбати про своє здоров'я.
Виконувати приписи лікарів у разі потреби
10. Всі діти
мають право на вільне спілкування
10. Поважати
співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись
правил мовного етикету
11. Особлива
турбота - дітям без сімей
11.3 повагою
ставитися до людей, які піклуються про нас
12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці
12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі
види обслуговувальної праці
13. Всі діти
мають право на інформацію
13.Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах
14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати
14. Не ображати і не принижувати оточуючих
15. Всі діти мають право на життя
15. Дотримуватись
норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що
можуть спричинити нещасні випадки
Від народження ви маєте певні права, які гарантовані і
захищаються державою.
Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте:
ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас збільшиться
обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають ваші обов'язки.
Ви мусите їх знати.
Незнання закону не звільняє вас від
відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.
Пам’ятайте! Саме ви відповідаєте за
своє здоров'я. Від вашого ставлення до здоров'я залежите не тільки ви самі.
Ваша позиція впливає на ваших друзів, знайомих, батьків, на ваших майбутніх
дітей.
Тема «Зроби свій вибір: здоров`я чи примарна насолода»
Епіграф. «Що за дивовижне творіння – людина! Шляхетна розумом! Безмежна в своїх
здібностях, обличчях і рухах! Точна і чудова в дії! Краса Всесвіту!»
(В.Шекспір).
Головна
цінність суспільства – життя і здоров’я людини. Державний курс освітньої
політики України зорієнтований на пропаганду здорового способу життя. Ще в 4ст.
до н.е. Демокріт висловив таку думку: «Люди вимолюють своє здоров’я у богів. Їм
невідомо, що вони самі можуть впливати на своє здоров’я».
-Як ви
розумієте цей вислів?
-Чи всі люди на
землі мають міцне здоров’я?
1.Бути здоровим – це як?
Що ви бажаєте імениннику,
коли приходити до нього в гості? Щастя і здоров’я. І важко визначити, чого
треба в першу чергу – здоров’я чи щастя. Але як би там не було, людині потрібні
обидві ці складові. З
давніх часів у народних піснях, казках, легендах,
український народ оспівував, возвеличував фізично дужу, здорову, сильну людину. Гострий
розум народу швидко збагнув, що здоров’я – найцінніше багатство.Великим щастям для людини вважаються збереження здоров’я
й працездатності до самої смерті. Про це у фольклорі говориться дуже часто.
Щодня, вітаючись між собою, люди зичили одне одному
доброго здоров’я. Бажали його і колядники, і щедрувальники на Новий рік та
Різдвяні свята. Відмінного здоров’я і довголіття зичать молодятам та їхнім майбутнім
дітям гості на весіллі. Правилом хорошого тону вважається під час зустрічі
друзів, знайомих, родичів запитувати про здоров’я його та його сім’ї. Якої
уваги здоров’ю людини приділяли завжди, свідчить також наявність образних
порівнянь в українській мові: “здоровий, як дуб”, “здорова, як вода”. Ось одне
із побажань:”Будь здорова, як зима, весела, як весна, багата, як осінь”.
Здоров'я
— це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки
відсутність хвороб чи фізичних вад. Основною метою здоров'я є повноцінне життя
й активне довголіття.
Чи будемо ми здорові — великою мірою
залежить від нас. Це підтверджують і дослідження вчених: серед чинників, від
яких залежить здоров'я людини, яка проживає в цивілізованій країні в умовах
миру за відсутності природних катаклізмів (землетруси, повені, засухи),
приблизно 20 % припадає на економічні умови;
20 % — на спадковість і генетичні порушення; 10 %
— на розвиток медицини і якість медичного обслуговування, а близько 50 %
припадає на спосіб життя людини, на її ставлення до власного життя. Отже, наше
життя в наших руках.
Знання нашого народу про
здоров'я відобразилися в усній народній творчості: прислів'ях і приказках.
Давайте пригадаємо і проаналізуємо їх.
• Здоров'я не купиш — його розум
дарує.
• Як немає сили, то й світ немилий.
• Здоровому все добре.
• Подивися на вид, та й не питай здоров'я.
• Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий.
• Без здоров'я немає щастя.
• Весела думка — половина здоров'я.
• В здоровому тілі — здоровий дух.
• Хвороб безліч, а здоров'я одне.
• Бережіть здоров'я — його в крамниці не купиш.
• Тримай голову в холоді, а ноги в теплі — будеш вік жити на землі.
• Здоров'я входить золотниками, а виходить пудами.
2.Складові здорового
способу життя.
Усі здорові люди люблять життя (Г. Гейне)
Одне діло говорити про здоров’я та про те, що потрібно
робити, щоб бути здоровим, а зовсім інше – застосовувати «правила здоров’я» на
практиці. Звичайно, цікаво писати і читати про те, як «потрібно і правильно»,
але для багатьох, довести, що їхнє слово не розходиться з ділом вкрай складно.Щоб трохи полегшити цей процес, давайте
виділимо основні моменти, які повинні бути у житті людини ведучого здоровий
спосіб життя. Хочу навести бачення того, як проходить день, якщо проживати його
за сценарієм здорового способу життя.
3.Дев`ять кроків до здоров`я.
Хтось робить ці кроки рівною поверхнею, а для декого це високі сходи.
Втім, йти у будь-якому випадку варто, адже міцне здоров’я вартує будь-яких
зусиль.
Крок перший,
мабуть, найприємніший: треба достатньо спати. Сон має тривати 8-9 годин. На
жаль, у вихідні компенсувати недоспані в робочі дні години не можна. Тому краще
організувати свій час так, щоб було коли спати, і щоб сон припадав саме на
нічні години.
Не зважаючи на те, чи добре (і чи достатньо) ви спали, вранці
обов’язково поснідайте. Це – другий крок до здоров’я. Оптимально, якщо
сніданок включає білкові продукти, наприклад, йогурт, кефір, сири. До речі,
поєднання білкових страв із вуглеводами забезпечить високу швидкість реакцій та
концентрацію уваги, а також протягом дня убереже від бажання перехопити чимсь
солодким та шкідливим.
Ну що, поснідали? Далі час прогулятися пішки і зробити третій крок
до здоров’я. Ходити пішки потрібно якомога більше, в будь-який час і в будь-яку
пору року. Умовно кажучи, за легкими покупками до розташованого поблизу
магазину краще вирушити, не користуючись транспортом. І, звичайно ж, класична
порада: якомога рідше користуйтеся ліфтом. Краще повільно, але сходами, ніж
швидко ліфтом, але без користі для здоров’я.
Четвертий крок до здоров’я – любов до
чистоти та гігієни, але без фанатизму. Ніхто не відмовляє митися, мити руки і
ретельно прибирати в оселі. Але використання антибактеріальних засобів у побуті
відіграє з нами злий жарт: вони захищають нас від можливих інфекцій та,
водночас, ослаблюють імунітет і здатність організму «будувати» природний захист
при зустрічі з потенційним мікроскопічним ворогом. Тож від одержимості в
питаннях гігієни краще відмовитися.
Щоб зберегти міцне здоров’я на довгі роки, потрібно багато рухатися. Це
– п’ятий крок до здорового життя. У тих, хто змалку багато рухається,
ймовірність виникнення остеопорозу значно нижча у порівнянні з тими, хто ще
дитиною не надто любив фізичну активність. Рух допомагає утримувати в нормі
щільність кісток. До того ж, якщо немолода людина проходить щоденно 5-10 тисяч
кроків, вона зміцнює свої кістки й знижує ризик остеопоротичних переломів.
Залишатися здоровими нам допомагають… щедрість та відвертість. Ділитися
– означає робити шостий крок до здоров’я. Коли ми робимо комусь
подарунок, то самі отримуємо задоволення, а всі приємні емоції, в свою чергу,
роблять нас щасливішими, отже, здоровішими. Ділитися потрібно також і своїми
думками, проблемами, переживаннями. Не думайте, що можете пережити все самі.
Напевне ваші рідні охоче вас вислухають, щось порадять, просто поспівчувають.
Цікавитися своїми показниками тиску та холестерину і, за необхідності,
утримувати їх в нормі за допомогою препаратів чи певного режиму харчування – це
сьомий крок до здоров’я. Пам’ятайте: всі люди різні. У когось тиск
починає «стрибати» після 40-ка, а дехто вже у 28-30 років має гіпертонію. Це
залежить від багатьох факторів. Ані підвищеного артеріального тиску, ані
підвищеного рівня холестерину людина не відчуває, тому ці показники треба
вимірювати, щоб зберегти здоров’я.
Восьмий крок стосується того, що ми
їмо, а саме – фруктів і овочів, яких у раціоні має бути достатньо багато.
Фрукти та овочі потрібно їсти зі шкіркою, бо в ній містяться харчові волокна,
надзвичайно цінний для організму компонент. Крім того, овочі й фрукти зі
шкіркою забезпечать жувальне навантаження для зубів – адже, щоб залишатися здоровими,
зуби повинні працювати, тобто відчувати тиск.
Зрештою, щоб залишатися здоровим, слід зробити ще один, дев’ятий
крок: зменшити калорійність раціону, іншими словами – не переїдати.
Переїдання – одна з причин атеросклерозу, цукрового діабету, деяких видів раку
і навіть безпліддя. Дослідження показують, що зниження калорійності раціону
допомагає збільшити тривалість життя та підвищити її якість. Тож їжте тільки на
здоров’я!
5 речей про коронавірус, які потрібно знати батькам, – МОН та МОЗ дають роз’яснення
0
5 основних речей, які мають знати батьки про коронавірусну інфекцію COVID-19, та про те, як реагувати, щоб убезпечити свою родину від хвороби. Про це розповідають Міністерство освіти і науки України разом з Міністерством охорони здоров’я сьогодні, 12 березня 2020 року.
“Уряд оголосив загальнонаціональний карантин до 3 квітня. Однак ми розуміємо, що просто не ходити до школи чи іншого закладу освіти – недостатньо. Важливо, щоб батьки знали, як діяти в ситуації карантину та від чого берегти дітей. Тому така інформація зараз дуже потрібна”, – сказала заступник Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.
ПЕРШЕ. Інфекція передається переважно повітряно-крапельним шляхом від зараженої людини або через дотик до забруднених поверхонь.
ЩО РОБИТИ:
попросити дітей не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, що кашляють, чхають або мають жар;
нагадувати дітям про обов’язкове миття рук перед прийомом їжі та після відвідування вбиральні (мити руки потрібно щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук);
попросити дітей утриматися від прийому їжі з загальних упаковок або посуду (горішки, чіпси, печиво та інші снеки), куди багато людей занурюють руки;
просити дітей уникати привітальних обіймів і рукостискань, поки епідеміологічна ситуація не стабілізується;
посилити вимоги до вологого прибирання приміщень, очищення та дезінфекції об’єктів, яких торкається велика кількість людей, провітрювати приміщення;
важливо уникати місць масового скупчення людей.
ДРУГЕ. Симптоми інфекції: кашель, біль у горлі, риніт, лихоманка, утруднене дихання, сухий кашель, чхання, біль у грудині; у деяких випадках – діарея або кон'юнктивіт. У складних випадках інфекція може викликати пневмонію. У деяких випадках ця хвороба може бути смертельною, однак переважно це відбувається з людьми середнього чи похилого віку, що мають супутні захворювання.
ЩО РОБИТИ:
у разі підвищеної температури дитина має залишитися вдома до повного одужання та одразу отримати консультацію сімейного лікаря.
ТРЕТЄ. Як правильно поводити себе в умовах поширення вірусу?
мити руки щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук;
під час кашлю або чхання прикривати рот і ніс паперовою хустинкою, яку потім необхідно викинути; чхати також правильно у згин ліктя;
не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, що кашляють, чхають або мають жар, уникати будь-якого тісного контакту з ними;
не споживати сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження.
ЧЕТВЕРТЕ. Маски не допомагають убезпечити себе від вірусу, вони допомагають лише в тому разі, коли маску носить хвора людина.
П’ЯТЕ. Наразі не існує жодних ліків для лікування чи запобігання коронавірусу. Будь-які пропозиції в Інтернеті про вакцини чи ліки – неправда.
Тема: «Молодь за здорове майбутнє»
Мета: виховувати
негативне відношення до шкідливих звичок, сформувати позитивне відношення до
власного здоров’я та життєвим звичкам.
Хід заходу
Учитель.
Люди кажуть один одному при зустрічі: «Доброго Вам здоров’я!». Вони бажають
один одному здоров’я. ось і я звертаюсь до Вас – «доброго здоров’я, шановні
діти».
А що, на ваш погляд, дорожче всього
на світі?
(звучать
відповіді учнів)
Ви дали різноманітні відповіді на це
питання, але я рада, що більшість з вас відповіли «здоров’я».
Люди завжди говорили:
-Здоров’я
дорожче за багатство.
-Здоров’я
не купиш.
-Дав
би Бог здоров’я, а щастя знайдеш.
-Здоровий
жебрак щасливіший за хворого короля.
Сьогодні наша виховна година присвячена здоровому способу життя. Здоров’я –
це безцінний дар, який дарує людині природа. Але часто ми розтрачуємо цей дар
попусту, забуваючи, що змарнувати здоров’я легко, а повернути його дуже й дуже
складно.
Чи знаєте ви, що 10% здоров’я закладено в нас
генетично, 5% дає медицина, а 85% залежить від нас самих, від нашого способу
життя.
В житті кожної людини настає момент, коли доводиться робити вибір… А, що
виберете ви? Алкоголь, наркотики, куріння? Або: Здоров’я, щастя та спорт?
Сьогодні вам потрібно зробити свій вибір.
Учитель. Алкоголь, куріння,
наркоманія – ці слова, як ні сумно, відому кожному дорослому, підлітку та
навіть дитині. Дуже багато молодих людей не розуміють, яку шкоду ці шкідливі
звички можуть нанести їх здоров’ю.
Серед людей поширена думка, що
пияцтво є, ніби то, старовинною традицією нашого народу.
Російський історик, етнограф, знавець народних звичаїв, професор М.І.
Костомаров повністю спростував цю думку. Він доказав, що в Давній Русі пили
дуже мало. Лише на обрані свята варили медовуху чи пиво, міцність яких не
перевищувала 5-10 градусів. Чарка пускалася по колу! Із неї кожний відпивав
декілька ковтків. В будні ніяких спиртних напоїв не було, і пияцтво вважалось
великою ганьбою та гріхом.
Але це було раніше, а що ж зараз?
Учень. Зараз екрани
наших телевізорів заповнила реклама все нових і нових марок пива.
Учениця. Масова реклама
пива призвела до того, що багато молодих людей стали відноситись до нього, як
до лимонаду, зовсім забуваючи про те, що це алкогольний напій і зловживання ним
може призвести до розвитку тяжкої хронічної хвороби – АЛКОГОЛІЗМУ.
Збір та аналіз інформації про пиво
дозволили зробити наступні висновки:
1.Пиво – не найкращий засіб для угамування
спраги. Так як набір корисних речовин не збалансований.
2.Від пива товстішають. Лице набрякає.
3.Пиво вимиває з організму вітамін В1,
звідси болі в руках і ногах, відлущується шкіра.
4.При вживанні пива зростає ймовірність
злоякісних новоутворень.
ПАМ’ЯТАЙТЕ: Дуже часто до пива долучають однолітки. У вашому
житті можуть бути такі ситуації і ви повинні бути готові сказати тверде
«ні!»
Учитель. Розповсюдження
наркоманії відбувається загрозливими темпами. Що наркотик може зробити з
людиною?
«Вони
можуть знищити твою душу»,
«Він
може зруйнувати твоє тіло»,
«Він
може позбавити тебе волі»,
«Твоє
майбутнє - обмеженість»,
«Перспектива
- розпад»,
«Напрям
руху – тільки вниз»,
«Справжні
почуття – не для тебе».
1й учень. Ти
ризикуєш назавжди залишитись без родини. Здорові діти? – це тобі не загрожує.
2й учень.
Наркотики вбивають добре та справедливе в людині, руйнують родини, отруюють
майбутніх дітей. Ось чому наркотикам потрібно сказати «Ні!» (вимовляють разом).
Учитель. Вашій увазі
представлена жорстка і страшна статистика про наркоманію . але це правда про
наркоманію – найнебезпечніше захворювання, при якому грубо ушкоджуються
внутрішні органи, виникають неврологічні та психічні розлади.
1.Середній вікжиття наркомана – 21 рік.
2.50% наркоманів гинуть через півроку після постійного
вживання зілля.
3.13% доживають до 30 років, і лише 1% - ДО
40 РОКІВ.
4.Від 30% до 80% усіх самогубств
відбувається в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння.
5.Кожний наркоман за рік втягує в цю прірву
в середньому 15 чоловік.
6.Діти, народжені від наркоманів, вмирають
дуже швидко, доживаючи максимум до 4х місяців.
Учитель. І так, сьогодні ми голосуємо за життя без сигарет,
без наркотиків, без алкоголю! Будьте здорові та життєрадісні і не забувайте, що
тільки ви творці свого майбутнього! Все у ваших руках
Комментариев нет:
Отправить комментарий